Marita i växeln

25

feb

”Alla ska känna sig välkomna!”

Idag är det Marita som  sitter i växeln. Hon har stenkoll på ALLT och håller ordning på oss andra när det behövs. Dessutom är hon så himla trevlig och hjälpsam. Hon kan alla nummer som ligger kopplade till växeln utantill. Inte för att hon behöver utan för att hennes minne fungerar väldigt mycket bättre än mitt!

Hej Marita, hur många nummer har du i huvudet?
Ha ha, ja du… Det kan jag faktiskt inte svara på, men det är alla nummer som vi har kopplat till växeln inklusive mobilnummer. Ganska många med andra ord. (Lindas tillägg: Vi har drygt 800 anställda i kommunen med både fast telefon och mobil…).

Vad är den vanligaste frågan ni får i växeln?
Oj, vad svårt. Det finns nog inte någon sådan. Däremot är det många som ringer oss för att bli vidarekopplade. Sedan kan det vara bra att ha lokalkännedom när folk ringer och söker en person som ’bott i ett gult hus och arbetat på kommunen’. Oftast lyckas vi hitta en lösning och hjälpa till, ha ha!

Hur tänker ni i växeln om kundbemötande?
Det är oerhört viktigt att alla känner sig välkomna! Även om de flesta ringer hit ska de känna att vi ler mot dem genom telefonen. Inga frågor är för dumma och kan vi inte svara direkt ber vi att få återkomma med ett svar. Vi löser det mesta!

————————————————————————————————————————————————————————————–

Inte för att skryta, men så jobbar vi! 🙂